KORAK 5: KAKŠNA NAJ BO CENA IN CENOVNA POLITIKA NA MOJI IZVOZNI POTI?

1. OBLIKOVANJE CENE

Najprej se pozanimajte, v kakšnem cenovnem razponu se na izbranem tujem trgu prodajajo izdelki/storitve, sorodni vašemu.

Na podlagi značilnosti svojega izdelka/storitve razmislite o vstopni strategiji:

  • V kateri cenovni razred sodi moj izdelek/storitev (zelo kakovosten, nizkocenovni razred …)?
  • Ali je smiselno pripraviti posebno akcijsko ceno, namenjeno vstopu na tuji trg?
  • Kakšno ceno prenese vaša izbrana ciljna skupina (želite svoje potencialne kupce presenetiti z nižjo ali morda celo višjo ceno, kot jo pričakujejo)?
  • Kateri drugi neposredni stroški še lahko spremljajo izvozne aktivnosti vašega izdelka/storitve?

Najpomembnejši vprašanji, ki si ju morate postaviti pri izdelavi strategije oblikovanja cene:

  • Katera cenovna politika bo pravilno odražala imidž vašega izdelka?
  • Bo to ceno trg glede na vaše stroške in konkurenco prenesel?

Ker je pri oblikovanju cene na enoto izdelka/storitve potrebno upoštevati prav vse stroške, je dobro pomisliti tudi na:

  • transportne stroške (prevozni stroški, pristojbine, inšpekcijski stroški, certificiranje, posebne zahteve, kot so hladna veriga, palete ali kaj podobnega, zavarovanje transporta);
  • če gre za izvoz neposredno h končnemu kupcu, pa morate upoštevati tudi izvozne dajatve, pristojbine, carine, DDV;
  • če je vključen posrednik, vključite tudi vse stroške, povezane z veleprodajo, uvoznikom, distributerjem.

2. DOBIČEK

  • ​​​​​​​Ali bo cena, ki ste jo izračunali zgoraj, zadostovala za pričakovan dobiček podjetja in marketinške stroške? Vključiti je treba stroške prevodov, tržnih raziskav, promocijskih aktivnosti, potovanja.