KORAK 5: KAKŠNA NAJ BO CENA IN CENOVNA POLITIKA NA MOJI IZVOZNI POTI?
1. OBLIKOVANJE CENE
Najprej se pozanimajte, v kakšnem cenovnem razponu se na izbranem tujem trgu prodajajo izdelki/storitve, sorodni vašemu.
Na podlagi značilnosti svojega izdelka/storitve razmislite o vstopni strategiji:
- V kateri cenovni razred sodi moj izdelek/storitev (zelo kakovosten, nizkocenovni razred …)?
- Ali je smiselno pripraviti posebno akcijsko ceno, namenjeno vstopu na tuji trg?
- Kakšno ceno prenese vaša izbrana ciljna skupina (želite svoje potencialne kupce presenetiti z nižjo ali morda celo višjo ceno, kot jo pričakujejo)?
- Kateri drugi neposredni stroški še lahko spremljajo izvozne aktivnosti vašega izdelka/storitve?
Najpomembnejši vprašanji, ki si ju morate postaviti pri izdelavi strategije oblikovanja cene:
- Katera cenovna politika bo pravilno odražala imidž vašega izdelka?
- Bo to ceno trg glede na vaše stroške in konkurenco prenesel?
Ker je pri oblikovanju cene na enoto izdelka/storitve potrebno upoštevati prav vse stroške, je dobro pomisliti tudi na:
- transportne stroške (prevozni stroški, pristojbine, inšpekcijski stroški, certificiranje, posebne zahteve, kot so hladna veriga, palete ali kaj podobnega, zavarovanje transporta);
- če gre za izvoz neposredno h končnemu kupcu, pa morate upoštevati tudi izvozne dajatve, pristojbine, carine, DDV;
- če je vključen posrednik, vključite tudi vse stroške, povezane z veleprodajo, uvoznikom, distributerjem.
2. DOBIČEK
- Ali bo cena, ki ste jo izračunali zgoraj, zadostovala za pričakovan dobiček podjetja in marketinške stroške? Vključiti je treba stroške prevodov, tržnih raziskav, promocijskih aktivnosti, potovanja.